Sprawy przyjmowane są zgodnie z instrukcją kancelaryjną (Dz.U.z 2011 r. Nr 14, poz.1319 z późn.zm.) i załatwiane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
O stanie przyjmowania, kolejności załatwiania lub rozstrzygania można dowiedzieć się bezpośrednio w referacie lub samodzielnym stanowisku Urzędu Gminy, w którego zakresie zadań znajduje się przedmiot sprawy zainteresowanego. Informacja o zakresie zadań poszczególnych komórek organizacyjnych zamieszczona jest na stronie BIP Urzędu Gminy Kazimierz Biskupi w Regulaminie Organizacyjnym. W zakładce referaty i samodzielne stanowiska podane są kontakty telefoniczne oraz siedziby biur. O kolejności załatwiania lub rozstrzygania spraw decyduje kolejność ich wpływu. Sprawy załatwiane są w trybach i terminach określonych w ustawach (np. Kodeks postępowania administracyjnego, Ordynacja podatkowa, K.p.c. itd.).